10 czerwca br. w sali widowiskowej ROK "Mazury Garbate" odbyło się
podsumowanie tegorocznej
XXIII edycji Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny.
Wśród najlepszych matematyków naszego powiatu znaleźli się nasi
uczniowie. Najlepszy wynik w powiecie i 2. w regionie uzyskał w kategorii
Maluch ucz. klasy III SSP STO
Bartosz Wołyniec. W gronie
uczniów wyróżnionych znalazły się też jego koleżanki i kolega z klasy:
Natasza Wiszniewska, Anna Kowalewska
i Oliwier
Grajewski.
Wyróżnienie otrzymał też Krzesimir
Grajewski z klasy II Społecznego Gimnazjum STO w kategorii Kadet.
Wszyscy wyróżnieni otrzymali dyplomy i książki od organizatorów, a także
nagrody ufundowane i wręczone przez Panią Jolantę Kalata - Prezesa
SKT nr 177 Społecznego
Towarzystwa Oświatowego w Olecku. Uroczystość uświetnił występ uczniów
oleckiej Szkoły Muzycznej.
Nagrodzonym uczniom, ich nauczycielom i rodzicom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.
Więcej informacji i zdjęć na stronie www.olecko.wm.pl
Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny" jest adresowany do uczniów
szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy drugiej szkoły
podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Rozgrywany jest
sześciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:
Konkurs ma charakter jednorazowego
testu. Zadania oraz termin są ustalane przez władze stowarzyszenia
Kangourou Sans Frontie'res. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75
minut. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Wprawdzie wyniki Konkursu mogłyby być wykorzystane do opracowania międzynarodowych rankingów czy innych form rywalizacji pomiędzy krajami (jak ma to miejsce np. w przypadku Międzynarodowej Olimpiady Matematycznej), jednak nie byłoby to zgodne z główną ideą konkursu, którą jest sprowokowanie jak najliczniejszej manifestacji matematycznej o charakterze wspólnej, intelektualnej zabawy. Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów prawdziwym świętem matematyki, nie ograniczającym się wyłącznie do samego konkursu. Jest też okazją do realizowania innych form popularyzacji matematyki. |